جستجو در وبلاگ

نشر رایگان کتاب

کتاب شما را رایگان چاپ می کنیم

نویسندگان، محققین و اساتید محترم دانشگاهها
«کتاب بنویسید...مجوز با ما...چاپ رایگان با ما...حق تألیف هم بگیرید!»

کتاب و کتاب خوانی


توسط :محمد خانی
دسته بندی موضوعی :عمومی
 1397/06/11
 7:51 PM
کتاب و کتاب خوانی

کتاب و کتاب خوانی

تاثیر کتاب خواندن در نوشتن رمان چیست؟
کتاب خواندن یکی از ارکان مهم برای نویسنده شدن محسوب می شود.کتاب ها امتیازات فراوانی را در اختیار شما می گذارند. از جمله افق های جدید برای نویسندگی، دایره ی کلمات گسترده ، مفاهیم اساسی و فلسفه های نویسندگی. کتاب ها بزرگترین استادان نویسندگان می باشند.
حالا باید ببینیم آیا هر کتابی که به دستمان رسید را باید بخوانیم و اصلا چگونه یک کتاب خوب را از یک کتاب بی مفهوم تشخیص دهیم.
در اولین وهله باید بگویم ما بایستی کتاب هایی را بخوانیم که دارای بار مفهومی وسیع و گسترده می باشند. از مهمترین رمان ها می توان رمان بزرگان را نام برد. رمان هایی که دارای بار فلسفی قوی می باشند. هر چه یک نویسنده ی تازه کار رمان های قوی ادبی را دنبال کند بهتر خواهد تونست پای در نویسندگی بگذارد. رمان های شگفت انگیز ادبی که تعداد زیادی هم دارند مانند شاهراهی بزرگ در روبه روی ما قرار خواهند گرفت و ما را برای نوشتن یک رمان درجه یک یاری خواهند داد.
حالا می خواهم بگویم چگونه یک رمان را بخوانیم؟
شاید هیچ کس برای شما این موضوع را مو شکافی نکرده باشد ولی من برای شما همه چیز را روشن خواهم کرد.
یک رمان ادبی را با دقت بخوانید.
خود این جمله دارای مفاهیم زیادی است. با دقت خواندن به چه معناست؟.
با دقت خواندن به این معناست که باید مفاهیم اساسی هر خط از رمان را استخراج کنیم . این کار نیاز به حوصله و صبر زیادی دارد اما بهترین راه برای یک نویسنده تاز کار می باشد تا در مدت کوتاهی آثار فاخر ادبی را ایجاد کند. باور کنید اگر مفاهیم اساسی رمان های بزرگ را مو به مو استخراج کنید در کوتاه مدت خواهید توانست از آن مفاهیم استفاده کنید و یک رمان درجه یک را بنویسید.
برای مثال شما یک داستان ادبی را می خوانید دوباره تاکید می کنم فقط داستان های بزرگ ادبی را بخوانید چه غربی و چه فارسی.به مثالم باز می گردم در یک داستان به موضوع خساست پرداخته شده است، شما باید مفاهیم و مثال های مربوط به خساست را در تک تک صفحه های آن رمان استخراج کنید و در یک دفتر مخصوص بنویسید. دقت کنید مفاهیم را مطابق درک و برداشت خود بنویسید و لازم نیست عین متن را بنویسید، بلکه نتیجه گیری کلی را در دفتر یادداشت خود بنویسید، بعد از اینکه رمان های زیادی را خواندید دفتر یادداشت شما در بردارنده ی مفاهیم ادبی زیادی خواهد بود که خواهیم توانست یک دایره المعارف فلسفی را در اختیار داشته باشیم.این بدان معناست که ما به عنوان یک نویسنده ی نو پا، یک کتاب جامع و کامل برای حرکت در راه نوشتن، یک رمان تمام عیار، در اختیار خواهیم داشت.دوستان من این بهترین راه برای پیشرفت در نویسندگی است. شرکت در کلاس های نویسندکی کمک زیادی به شما نخواهد کرد و این راهی که اسم بردم بهترین گزینه و کم هزینه ترین راه برای شما خواهد بود.

کارشناس و نویسنده رمان؛ محمد خانی

آیدی تلگرام برای مشاوره: M_khanii71@


ارسال نظر: