ميوه ای بی‌نظير برای سلامت دستگاه گوارش 1394/04/10

" آلو خشك"‌ را بايد يكی از بهترين انواع ميوه های خشك دانست كه نه تنها ميان وعده ای سالم است بلكه می‌توان از آن در تهیه بسياری از غذاها استفاده کرد.

تركيبات موجود در آلو خشك تقريبا مشابه آلو است با اين تفاوت كه مقدار قند بيشتري دارد.

مزيت حالت خشك اين است كه در تمام فصول سال قابل مصرف است. آلو خشك سرشار از ريز مغذي هايي است كه از جمله عبارتند از: فيبرها  و ويتامين هاي B2، B3 ، B6، ‍C و Kسوربيتول موجود در آن به تنظيم متابوليسم قند خون كمك مي كند و كيسه صفرا و عملكرد روده ها را تحريك مي كند.

بايد خاطر نشان كرد كه آلو خشك يكي از معدود گياهان حاوي اين تركيب است.پتاسيم ( خواص ادرار آوري دارد)آنتي اكسيدان ها: فلاونوئيدها و اسيدهاي فنوليكآهن و مسمنيزيوم و منگنزجالب است بدانيد كه آلو خشك يكي از پنج ميوه سرشار از آنتي اكسيدان است.

خواص آلو خشك بر سلامتي توصيه مي شود آلو و آلو خشك حتما در برنامه غذايي گنجانده شود زيرا خواص آن بر سلامتي كاملا تاييد شده است. با اين حال افرادي كه از سندروم روده تحريك پذير و سندروم آلرژي دهان رنج مي برند بهتر است پيش از مصرف با پزشك مشورت نمايند.

 از جمله اين تاثيرات مثبت مي توان به موارد زير اشاره كرد:آنتي اكسيدان قوي: آلو خشك به مقابله با پيري سلول ها در نتيجه تاثير راديكال هاي آزاد و استرس اكسايشي كمك مي كند.ملين: از تاثير بي نظير آلو خشك بر عملكرد سيستم گوارش و روده ها نبايد غافل شد.

اين ميوه همچنين مانع از ايجاد يبوست مي شود.

كاهش كلسترول بدن خون (LDL) و پيشگيري از افزايش آننقش مؤثر در مقابله با بيماري هاي قلبي عروقيمحافظت از تراكم توده استخوان و پيشگيري از پوكي استخوانهمچنين بايد اشاره كرد كه آلو در برابر خطر بعضي از سرطان ها مفيد است زيرا بر اساس تحقيقات آزمايشگاهي مانع از تكثير سلول هاي سرطاني مي شود.

آلو خشك مي تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نيز كاهش دهد.

سایر اخبار


مرکز پخش و توزیع جزئی و کلی برنج عنبربو در سراسر کشور تلفن جهت مشاوره و هماهنگی : همراه: 09201383718
آرتروز زانو، شایع‌ترین بیماری مفصلی در سالمندان است که درصد قابل توجهی از مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی به آن مبتلا هستند. براساس مطالعه‌ای که در کشور انجام شده، تخمین زده می‌شود از هر پنج ایرانی بالای 15 سال، یک نفر به درجاتی از آرتروز زانو مبتلا باشد. از سوی دیگر، اکنون حدود هفت و نیم میلیون سالمند در کشور زندگی می‌کنند که تا 15 سال آینده جمعیت آنها دو برابر خواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد با افزایش متوسط سن جمعیت در کشور، شیوع این بیماری بیشتر شود.
بیمارانی که دیابت را جدی می‌گیرند نه فقط می‌توانند بیماری‌شان را کنترل کنند، بلکه طول عمر و کیفیت زندگی خویش را نیز بهبود خواهند بخشید.
شيرين بيان گياه بومي ناطق مديترانه است و در ايران در اآثر نقاط آشور مي رويد . شيرين بيان گياهي است چند ساله و داراي ساقه اي بطول يك متر آه در نواحي معتدل تا ارتفاع دو متر مي رسد . برگهاي آن مرآب از تعدادي برگچه هاي فدر و سبزرنگ مي باشد . گلهاي آن برنگ بنفش، سفيد . زرد است ميوه آن مانند نيام و محتوي 5 تا 6 دانه مي باشد .
اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: در راستای دستورالعمل های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، بسیاری از محصولات غذایی با ویتامین های گروه B، D، C، آهن و اسید فولیک غنی می‌شوند.
جراح دندانپزشک با بیان اینکه پس از درمان ریشه دندان نباید روی پانسمان موقت را با مسواک سایید گفت: همچنین بهتر است نخ دندان نیز در ناحیه پانسمان وارد نشود.
قدرت ا...حاجیوند
1394/04/12 پاسخ به این نظر 0 0
سلام عالی بود متشکرم

ارسال نظر