تفاوت تخم مرغ های قهوه ای و سفید در چیست؟

برخی بر این باورند که تخم مرغ های قهوه ای طبیعی تر است، در حالی که برخی معتقدند تخم مرغ های سفید تمیزتراست.رنگ تخم مرغ به نژاد مرغ بستگی دارد

تفاوت تخم مرغ های قهوه ای و سفید در چیست؟

رنگ متفاوت پوسته تخم مرغ از رنگدانه های تولیدی مرغ ناشی می شود. رنگدانه اصلی در تخم های قهوه ای به نام پروتوپرفیت IX شناخته می شود که از هِم، ترکیبی که رنگ قرمز را به خون می بخشد، شکل گرفته است.ژنتیک عاملی کلیدی در تعیین رنگ تخم مرغ است. به گزارش عصر ایران،به عنوان مثال، مرغ هایی که تخم قهوه ای می گذارند، با افزایش سن تخم های بزرگ تر و کمرنگ‌تر خواهند گذاشت. محیط زندگی، رژیم غذایی و میزان استرس نیز ممکن است بر رنگ پوسته تخم مرغ تاثیرگذار باشد.
آیا تخم مرغ های قهوه ای سالم‌تر است؟ حقیقت این است که تمامی تخم مرغ ها، بدون در نظر گرفتن اندازه یا رنگ، مواد مغذی مشابهی دارند. هم تخم مرغ های سفید و هم تخم مرغ های قهوه ای مواد غذایی سالم محسوب می شود. یک تخم مرغ معمولی حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالاست، که همگی در مجموعه ای با کمتر از ۸۰ کالری گرد هم آمده است.دانشمندان معتقدند رنگ پوسته تخم مرغ هیچ اثرچشمگیری بر کیفیت و تخم مرغ ندارد. این به معنای آن است که رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در سالم بودن یا نبودن آن ندارد. تنها تفاوت در این زمینه رنگدانه پوسته است.
عوامل موثر در ترکیب تخم مرغ : محیط زندگی مرغ می تواند اثر چشمگیری در این زمینه داشته باشد. به عنوان مثال، تخم های تولیدی از مرغ هایی که می توانستند زیر نور خورشید باشند، سه تا چهار برابر ویتامین D بیشتری از تخم های تولیدی از مرغ هایی داشت که در محیط های بسته پرورش داده شده بودند.نوع غذایی که مرغ مصرف می کند نیز می تواند بر محتوای مواد مغذی تخم آن نیز تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، مرغ هایی که با یک رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ تغذیه می شوند، تخم هایی با سطوح بالاتر از اسیدهای چرب امگا-۳ عادی می گذارند.

سایر اخبار


پاییز فصل سبزیجات متنوع است. سبزیجاتی رنگی و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی. اگر در این فصل بخواهید چند کیلویی وزن کم کنید و یا همیشه عاشق سالادهای متنوع هستید شانستان زده است! چون سبزیجات این فصل جان می دهند برای تهیه ی انواع سالادهای خوشمزه و مغذی.
محققان در بررسی های خود ماده ی شیمیایی حاصل از رنگدانه ی ریواس را به سلول های سرطانی اضافه کرده و مشاهده کردند که حدود 50 درصد تومورها در عرض 48 ساعت از بین رفتند.
اگر به درستی نمی دانید با چه غذاهای کمکی و جامدی شروع کنید نظر متخصص کودکان را جویا شوید. در این مطلب ما 7 ماده ی غذایی جامد و سالم را معرفی می کنیم که برای نو دندان ها مناسب و مفید هستند.
متخصصان حوزه ی سلامت بر این عقیده هستند که یوگا می تواند به افرادی که از آرتروز رنج می برند، کمک کند، چون باعث کاهش التهاب، استرس و افسردگی ناشی از بیماری های مزمن می شود.
افراد مبتلا به میگرن رنج زیادی تحمل می کنند. متاسفانه در برخی موارد مشکل فقط به سردرد ختم نمی شود و و میگرن می تواند عاملی برای افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات جسمی باشد. البته منظورمان این نیست که هر کس دچار میگرن باشد، الزاما به مشکلات دیگر نیز دچار خواهد شد. به عقیده ی متخصصان میگرن می تواند احتمال ابتلا به شش مشکل را افزایش دهد. بنابراین لازم است که فرد مبتلا به میگرن به طور مرتب تحت نظر یک متخصص باشد.
آیا شما هم شب ها به سختی به خواب می روید؟ آیا زمان خواب تان کوتاه است و هر شب کمتر از 8 ساعت می خوابید؟ اگر جواب تان به این سوالات مثبت است، بهتر است بیشتر به سلامتی خود فکر کنید، چون بیخوابی در طولانی مدت تاثیرات مضری روی سلامتی به جا می گذارد.
بدون شک تاکنون در محل کار یا بیرون با افرادی ملاقات کرده اید که بوی تند عرق می دهند، نفسشان بدبو و تمام تنشان خیس عرق است. این تجربه باعث شکل گیری تصویری از فرد می شود که برای همیشه در ذهن می ماند...
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر