علائم جویدن پوست لب

یکی از اختلالاتی که برخی با آن روبه رو هستند « اختلال کندن پوست » است. افرادی که گرفتار این اختلال هستند روزانه دست کم یک ساعت صرف پوست کندن، فکر کردن به آن و مقاومت در برابر میل به پوست کندن می کنند.

اختلال کندن پوست در ۴/۱ درصد جمعیت به چشم می خورد و زنان چند برابر بیشتر از مردان به این اختلال مبتلا هستند. شروع آن معمولا در دوره نوجوانی و همراه با آغاز بلوغ یا پس از آن است و غالبا با یک مشکل پوستی مانند آکنه یا جوش شروع می شود. دانش آموزانی که درگیر اختلال کندن  پوست هستند از مشکلات تحصیلی و ناتوانی در اجرای مسئولیت های مدرسه یا مطالعه کردن بر اثر پوست کندن در کارشان حکایت می کنند. این اختلال معمولا با اختلال های دیگری مانند وسواس فکری ـ عملی، وسواس موکنی (اختلال کندن مو) و نیز اختلال افسردگی شدید همراه است.

نشانه های تشخیص اختلال کندن پوست

  • اختلال کندن پوست که به ضایعات پوستی منجر می شود. این افراد پوست صورت، دست یا بازو را بیش از سایر نواحی بدن می کنند و اعضای بدن خود را دچار ضایعه می نمایند. همچنین این افراد پوست سالم، پوست ناهموار، جوش یا پینه یا زخم های ناشی از کندن های قبلی را نیز می کنند.
  • فرد مبتلا به اختلال کندن پوست این کار را با استفاده از ناخن، موچین، سنجاق ته گرد یا اشیای نوک تیز انجام می دهد و در برخی موارد با فشردن و مالیدن و گاز گرفتن پوست خود را می کنند.
  • اختلال کندن پوست چند ساعت در روز انجام می شود و ماه ها یا سال ها ادامه می یابد.
  • از لحاظ رفتاری غالبا سعی می کنند محلی را که کنده اند با آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند و عواطفی مانند احساس از دست دادن کنترل، خجالت و شرم و آشفتگی در آنها دیده می شود.
  • در این اختلال غالبا احساس درد ناشی از کندن حس نمی شود و به جای آن فرد احساس لذت می کند.
  • همچنین ممکن است زخم پوست خود را زبان بزند یا پوست روی زخم را پس از کندن، ببلعد.
  • این افراد غالبا در تنهایی و فقط در حضور افراد خانواده و نزدیکان خود این رفتار را انجام می دهند و جلوی دیگران خود را کنترل می کنند.

سایر اخبار


میگو طرفداران زیادی دارد چون اگر درست طبخ شود بسیار خوشمزه بوده و یک غذای مغذی است. اما عده ی زیادی نیز به دلیل بوی خاصی که غذاهای دریایی و به خصوص میگو دارد از مصرف آن چشم پوشی می کنند.
احتمالا شما برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار شایع در فصل سرما مانند سرما خوردگی، اصول بهداشتی را رعایت می کنید و سعی می کنید هر روز دست هایتان را پس از رسیدن به منزل بشویید و یا از تعامل با افراد بیمار خودداری می کنید. اما متاسفانه باید بدانید همه این اقدامات پیشگیرانه هم نمی توانند مفید باشند و جلوی بیمار شدن شما را بگیرند. در اینجا نگاهی به برخی کارها می پردازیم که اثر زیادی ندارند.
تحقیقات زیادی رابطه بین مصرف برخی غذاها و احتمال ابتلا به افسردگی را ثابت کرده اند؛ از بین آن ها می توان نوشابه های رژیمی، برنج و نان سفید، شکر، فست فودها و غذاهای چرب را نام برد.
دانستن مسائل جنسی از ضرورت های تربیت کودک است. مسئله ای که امروزه بسیاری از پدر و مادر های ایرانی به دلیل شرایط اجتماعی از گفتن آن به کودکشان سر باز می زنند. باید دانست بسیاری از زن و شوهر هایی که در رابطه ی خود به مشکل بر می خورند و ازدواجشان نهایتا به طلاق کشیده می شود ، آگاهی کامل در رابطه با مسائل جنسی را ندارند.
مرداد و شهریور ماه‌های مناسبی برای خوردن مواد غذایی تابستانه هستند. از بلال گرفته تا زردآلو که مخصوص این ماه‌ها هستند خدمت زیادی به سلامتی‌تان می‌کنند. با ما باشید تا با چند توصیه‌ی مناسب ماه‌های آخر تابستان را با انرژی و سالم سپری کنید.
افرادی که ضعف جنسی آن‌ها ناشی از ضعف مغز است بهتر است که گوشت تیهو، جوجه مرغ را بـا نخـود، زعفـران، دارچین و میخک نخودآب تهیه کنند و با نان گندم یا برنج آبکش شده مصرف کنند.
نقص در بعضی سلول‌های رنگدانه‌ای پوست به نام ملانین، عامل اصلی بروز کک و مک روی پوست است. همچنین در بعضی افراد هورمون‌ها تعادل ندارند و استروژن بیش از اندازه، سلول‌های تولیدکننده رنگدانه پوست را تحریک می‌کند تا به محض قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ بیشتری تولید کنند و کک و مک ایجاد شود.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر