درمان کمردرد مزمن با پیاده‌روی

بر اساس تازه‌ترین مطالعات صورت گرفته، ورزش می‌تواند کمردرد مزمن را تا 16 درصد کاهش دهد. 

محققان عقیده دارند، یک فعالیت نسبی و متوسط می‌تواند درد کمر را کاهش دهد و اگر این فعالیت بیشتر شود، میزان درد هم بیشتر کاهش می‌یابد. 

کارشناسان ورزشی توصیه می‌کنند، افرادی که کمردرد دارند، برای شروع فعالیت‌ها، پیاده‌روی و شنا را انتخاب کنند و بعد از آماده شدن بدن، ورزش‌ها را تغییر و نسبت به شدت درد کمر، آنها را انتخاب کنند؛ کارشناسان همچنین تأکید می‌کنند که این افراد باید از ورزش‌های نظیر تنیس و گلف خودداری کنند. 

پژوهشگران در ارتباط با چگونگی درمان کمردردهای مزمن از طریق فعالیت روزانه می‌گویند: «ورزش‌های هوازی سبک و منظم، قدرت و پایداری بدنی را در قسمت پشت و کمر افزایش می‌دهند و عملکرد ماهیچه‌ها را اصلاح می‌کند. ورزش‌های مربوط به عضلات کمر و شکم با قوی ساختن این ماهیچه‌ها به کاهش کمر درد کمک می‌کنند».

دکتر جول پرس، رئیس فیزیوتراپی بیمارستان جراحی ویژه در نیویورک گفت: «مهم تحرک داشتن و انجام فعالیت روزانه است، به همین منظور پیاده‌روی برای کسانی‌که عادت به ورزش ندارند، بهترین شروع است».

مؤسسه بهداشت فنلاند در هلسینکی داده‌های 36 مطالعات را که شامل اطلاعات 159 هزار نفر بوده است، تجزیه و تحلیل کردند و با بررسی شرایط آنها تأثیر پیاده‌روی و شنا را بر روی کاهش کمردرد مزمن اثبات کردند.


سایر اخبار


یک متخصص مغز و اعصاب، سکته مغزی را خطرناک‌ترین و در عین حال قابل پیشگیری‌ترین بیماری دانست که در صورت تشخیص به موقع، قابل درمان نیز خواهد بود.
موارد سوختگی درجه یک رایج است و بسیاری از آن‌ها را می‌توان در خانه درمان کرد. برخلاف سوختگی‌های درجه دو یا سه در سوختگی درجه یک، تنها لایه سطحی پوست درگیر می‌شود و اغلب به دلیل تماس پوست با سطوح داغ بوجود می‌آید. همچنین آفتاب سوختگی هم می‌تواند نوعی سوختگی درجه یک باشد.
وزیر بهداشت با بیان این که معمولا در کشور فراموش می‌کنیم انقلاب به برکت حضور مردم اتفاق افتاده و مردم باعث شدند که این انقلاب به ثمر برسد و تداوم داشته باشد، گفت: مردم، بالاترین سرمایه هستند و باید از مشارکت آنها در پیشگیری از بیماری‌ها استفاده کنیم.
اغلب مردان علاقه قلبی و باطنی خود به همسرشان رابه اشکال مختلف ابراز می‌کنند، اما مردانی نیز هستند که یا این کار را بلد نیستند، یا نمی‌دانند چگونه باید مهرشان را به همسر خود نشان بدهند. در این مقاله راهکارهایی ارایه شده که به مردان کمک می‌کند تا در این ابراز محبت به همسرشان موفق‌تر عمل کنند و از زندگی زناشویی شیرین‌تری برخوردار شوند.
برای بهره‌مندی از پوستی سالم و شاداب باید بزرگترین اندام بدن خود را به خوبی با مواد مغذی تغذیه کنید. مواد مغذی طبیعی بسیاری توانایی خود در پیشگیری از نشانه های پیری مانند بروز چین و چروک ها، لکه های قهوه ای و کدری پوست را در آزمایش های مختلف نشان داده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه معلولیت دائم از مهمترین عوارض سکته مغزی است، گفت:کم آبی بدن، مصرف قرص های ضد بارداری و بیماری های با منشا روماتیسم می تواند منجر به سکته مغزی شود.
آب هویج مقدار زیادی ویتامین B دارد که به شکسته شدن کلوکز، چربی و پروتئین کمک می‌کند و باعث تقویت سوخت و ساز و ساخت ماهیچه می‌شود. هویج یک غذای انرژی‌زاست، چه آن را خام بخورید و یا بپزید خواص زیادی برای سلامتی شما دارد. انسان‌ها دوست ندارند که پیری را تجربه کنند، ولی همه انسان‌ها روزی پیر می‌شوند. با این‌حال، این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که نشانه‌های پیری در بعضی از افراد واقعا سریع‌تر از دیگران نمایان میگردند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر