ناسا و باز هم سفر به ماه…

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهارات اخیر خود، ماموریت جدید ناسا را «فرستادن مجدد انسان به سطح ماه» تعیین کرده است. وی هدف از این کار را زمینه سازی برای ماموریتهای عمیقتر فضایی و ایجاد پایگاه بر روی ماه بیان میکند. اگرچه هنوز از طرح و برنامه این کار خبر دقیقی در دست نیست ولی آنچه مسلم است تغییر استراتژیک ناسا با انجام این ماموریت خواهد بود آن هم در شرایطی که سازمان طبق اظهارات پیشین خود قرار بود بدون بازگشت مجدد به ماه، انسان به مریخ بفرستد!

در حالی که ناسا تمرکز خود را مجددا معطوف رفتن به ماه کرده است، آژانسهای فضایی در بسیاری از کشورها از روی امید و آرزو یا جاه‌طلبی در پی فرستادن فضاپیما و یا انسان بر سطح ماه هستند. حتی بسیاری از شرکتهای فضایی مستقر در ایالات متحده، ماه را به عنوان یک فرصت و روشی برای کسب درآمد می‌بینند. بدیهی است وقتی ناسا بعد سالها مجددا به فکر سفر به ماه افتاده، سایر دولتها و شرکتهای فضایی نیز بیکار ننشسته و تلاش خواهند کرد تا سهمی در آن داشته باشند.

سایر اخبار


شرکت توشیبا تصمیم به فروش کسب و کار چیپ‌ست خود گرفته است. به دنبال این تصمیم، شرکت‌های بزرگی چون اپل، گوگل، آمازون و چند شرکت دیگر پیشنهادهایی مطرح کرده‌اند.
تصاویری از آخرین پرچم دار شیائومی، شیائومی Mi6 لو رفته است که در این تصاویر صفحه نمایش این گوشی هوشمند خودنمایی می کند و به نظر می رسد این پرچم دار قصد رقابت با گلکسی S8 را دارد.
ما به‌خوبی می‌دانیم که دوام باتری گوشی‌های هوشمندمان کم است؛ باتری‌هایی که گاهی یک روز هم دوام نمی‌آورند. اما باید بپذیریم که بخشی از دلایل دوام کم باتری گوشی‌های هوشمند به اشتباه خودمان در روش شارژ کردن آنها مربوط است.
یک منبع خبری با انتشار عکسی از کنفرانس مطبوعاتی هوآوی، از معرفی گوشی P10 Lite خبر داده است. در این کنفرانس خبری که در هلند برگزار شده است، ویژگی‌های Huawei P10 Lite مشخص شده است. هوآوی هنوز معرفی این گوشی را تایید نکرده است.
از آنجایی که مدت زمان زیادی است خبری از سیستم عامل سامسونگ با نام Tizen به گوش ما نخورده، ظاهرا مسئولان این شرکت کره‌ای قصد دارند تلفن هوشمند بعدی خود را با این سیستم عامل عرضه نمایند.
انرژی خورشیدی فاصله زیادی با تبدیل‌ شدن به یک انرژی مرسوم دارد اما استفاده از این تکنولوژی در میان محصولات هوشمند به شکلروزافزونی در حال گسترش است. حالا این تکنولوژی راه خود را به کلاه‌ها هم باز کرده است.
به نظر می‌رسد که کنسول نینتندو سوییچ شروع بسیار خوبی داشته است. براساس اطلاعاتی که در سایت Gamesindustry.biz منتشر شده، این کنسول بازی در هفته‌ی اول توانسته به فروش ۱٫۵ میلیون دستگاه در سرتاسر دنیا دست پیدا کند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر