با فناوری هوش مصنوعی عرض یک ثانیه سرطان روده تشخیص داده می شود

محققان ژاپنی در تلاشند تا با کمک فناوری هوش مصنوعی این مشکل را برطرف کنند. اخیرا این محققان موفق به توسعه نرم افزاری شده‌اند که طبق ادعای آن‌ها قادر است در کمتر از یک ثانیه، سرطان روده را در افراد تشخیص دهد. در خلال آزمایش‌های انجام شده، هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط این تیم توانست از طریق تصاویر آندوسکوپی بزرگ‌نمایی شده، آدنوم‌های کولورکتال را که درواقع، تومورهای خوش‌خیمی‌ با قابلیت تبدیل شدن به سرطان هستند، شناسایی کند.

هوش مصنوعی

این سیستم با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی و از طریق تطابق نمونه عکس‌های ثبت‌ شده با بیش از 30 هزار تصویر دیگر، قادر به شناسایی سریع عامل سرطان خواهد بود. دکتر یویچی موری از دانشگاه Showa یوکوهاما، نتایج این تحقیق را در United European Gastroenterology Week بارسلونا ارائه و عنوان کرد که این روش می‌تواند مانع از انجام عمل‌های جراحی غیرضروری بر روی تعداد زیادی از بیماران شود.

موری در ادامه افزود که این فناوری به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم پولیپ‌های (سرطانی) آدنوماتوز را به‌طور کامل از بدن بیمار برداشته و از پلیپکتومی‌(برداشتن) غیرضروری پولیپ‌های غیرنئوپلاستیک و غیرسرطانی جلوگیری خواهد شد. بااین‌حال، هنوز سیستم طراحی شده نتوانسته مجوزهای مورد نظر را کسب کند، اما آقای موری اعتقاد دارد که نتایج این پژوهش می‌تواند کاربردهای کلینیکی فراوانی داشته باشد.

سایر اخبار


در این گزارش برترین تلفن های همراهی که تا قبل از سال 2017 رونمایی می شوند را معرفی کرده ایم.
مدیر عامل تلگرام، پاول دروف اعلام کرده است که حالت روح باید از تمامی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام از جمله موبوگرام حذف شود.
اگر با اکسیر حیات (آب) سروکار دارید٬ پس باید یک گوشی ضد آب هم داشته باشید. موبایلی که در استخر و چشمه‌های آب‌ شیرین خم‌ به‌ ابرو نیاورد و سینه ستبر کند و درمقابل آب بایستد!
اینستاگرام یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای به اشتراک‌گذاری تصاویر و فایلهای ویدیویی است. این برنامه به دلیل سادگی طراحی و محیط زیبایش شما را ترغیب میکند تا مدتها در بین دنیایی از تصاویر به صورت بی پایان پیمایش کنید. در این نرم‌افزار ابزارها و میانبرهایی وجود دارد که با دانستن آنها بهتر از قبل میتوانید با برنامه کار کنید. در این مطلب به صورت خلاصه با بهترین ترفندهای اینستاگرام آشنا خواهید شد. ترفندهایی که ممکن است مدتها از وجود آنها بی‌اطلاع بوده باشید.
گوگل سال 2007، سرویسی با نام گوگل استریت ویو راه‌اندازی کرد؛‌ سرویسی که به شما امکان می‌دهد، تصاویر پانوراما (360 درجه) را از خیابان‌ها و اماکن مختلف سراسر دنیا مشاهده کنید.
با دستور ms-setting، تنظیمات با یک کلیک در اختیار شماست و دیگر درگیر تنظیمات عجیب ویندوز نمی‌شوید
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر