جدید ترین تراشه ۱۰ نانومتریتراشه ۱۰ نانومتری راه به بازار پیدا کرد

جدیدترین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و همچنین از ۱۰۰ میلیون ترانزیستور تشکیل شده است. این میزان تقریبا دو برابر مقداری است که سامسونگ می‌تواند در تراشه‌های خود به کار ببرد.

اینتل بر روی تراشه دیگری نیز کار می‌کند که با تکنولوژی FinFET شرکت ARM ساخته خواهد شد. این تراشه که با لیتوگرافی ۲۲ نانومتری ساخته می‌شود مصرفی تا حد ۳۰ درصد کمتر نسبت به تراشه‌های ۲۸ نانومتری با عملکرد مشابه خواهد داشت.

اینتل تراشه‌های ذکر شده را برای شرکت‌های دیگر خواهد ساخت تا در محصولاتشان استفاده کنند. هدف اصلی اینتل، شرکت‌هایی هستند که با کوالکام معامله می‌کنند. این کار باعث خواهد شد تا اینتل بتواند سهم بیشتری در بازار قطعات نیمه‌رسانا به دست آورد. اپل نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان گجت‌های مختلف و گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود؛ بنابراین همکاری این کمپانی با اینتل و خرید تراشه‌های آن می‌تواند سود کلانی به اینتل برساند.

سایر اخبار


شرکت بلک‌بری با حضور در نمایشگاه CES 2017 برای نخستین بار تیزر تبلیغاتی از گوشی بلک‌بری کی‌وان منتشر کرد و یک ماه بعد آن را در نمایشگاه MWC 2017 رسما رونمایی کرد
نوبیا یکی از برند‌های زیرمجموعه‌‌ کمپانی ZTE است که تاکنون گوشی‌های جذابی وارد بازار کرده است. این برند با کریستیانو رونالدو همکاری نزدیکی دارد. رونالدو اخیرا تصویر جدیدی منتشر کرد که در آن می‌توانیم گوشی جدید Nubia Z Mini 17 را مشاهده کنیم. این تصویر که در شبکه‌ اجتماعی ویبو و دیگر شبکه‌های اجتماعی این بازیکن منتشر شده است شایعه دوربین دوگانه این گوشی را تایید می‌کند.
این روزها اکثر اخبار در مورد دو پرچم‌دار جدید سامسونگ است. دو گوشی جدیدی که قابلیت‌های جدیدی به سری گلکسی سامسونگ اضافه کرده‌اند. بیایید نگاهی به این ویژگی‌های بیندازیم.
شرکت توشیبا تصمیم به فروش کسب و کار چیپ‌ست خود گرفته است. به دنبال این تصمیم، شرکت‌های بزرگی چون اپل، گوگل، آمازون و چند شرکت دیگر پیشنهادهایی مطرح کرده‌اند.
تصاویری از آخرین پرچم دار شیائومی، شیائومی Mi6 لو رفته است که در این تصاویر صفحه نمایش این گوشی هوشمند خودنمایی می کند و به نظر می رسد این پرچم دار قصد رقابت با گلکسی S8 را دارد.
ما به‌خوبی می‌دانیم که دوام باتری گوشی‌های هوشمندمان کم است؛ باتری‌هایی که گاهی یک روز هم دوام نمی‌آورند. اما باید بپذیریم که بخشی از دلایل دوام کم باتری گوشی‌های هوشمند به اشتباه خودمان در روش شارژ کردن آنها مربوط است.
یک منبع خبری با انتشار عکسی از کنفرانس مطبوعاتی هوآوی، از معرفی گوشی P10 Lite خبر داده است. در این کنفرانس خبری که در هلند برگزار شده است، ویژگی‌های Huawei P10 Lite مشخص شده است. هوآوی هنوز معرفی این گوشی را تایید نکرده است.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر