تاکسی های پرنده دبی یک شگفتی در همین نزدیکی

این روزها که همه ی کشورهای دنیا با سرعت برق آسایی رو به پیشرفت و مدرنیزه شدن هستند، شنیدن اختراع وسایل جدید و خارق العاده و کشف مواد جدید برایمان امری عادی شده است. محققان و دانشمندان در سراسر جهان بخصوص در کشورهای پیشرفته همه روزه در حال تحقیق و آزمایش هستند تا اشیایی را ابداع کنند که زندگی بشر آسان تر شود.

ولی با همه ی این تفاصیل گاهی خبرهایی می شنویم که حیرت انگیز هستند و باورشان برایمان کمی دشوار است. اینبار شاهد اختراع تاکسی های پرنده در یک کشور آسیایی هستیم. طرح تاکسی های پرنده ی خودرو برای اولین بار در دبی پیاده سازی شده و به زودی در بستری گسترده اجرا می شود.

در این مطلب قصد داریم بیشتر با تاکسی های پرنده آشنا شویم. آیا این طرح جدی است و در آینده ادامه خواهد داشت؟ آیا چند سال دیگر شاهد پرواز تاکسی ها در آسمان خواهیم بود یا این طرح یک پروژه ی شکست خورده است؟

آنچه مطمئن هستیم، روند سریع رشد دبی است. در سال های اخیر شاهد پیشرفت غیر قابل باوری در دبی بوده ایم و حاکم این شهر تا به حال طرح های زیادی را اجرا کرده که در دنیا بی نظیر بوده اند. برای آشنایی بیشتر با دبی و امکانات گسترده ی آن بد نیست تا سری به راهنمای سفر به دبی بزنید تا بتوانید بیشتر با این شهر و امکاناتش آشنا شوید:

راهنمای سفر به دبی

با کارناوال هم گام شوید تا بر فراز شهر زیبا و آفتابی دبی تاکسی سواری کنیم.

تاکسی پرنده دبی
تاکسی پرنده دبی
تاکسی پرنده دبی

معرفی تاکسی های پرنده | flying taxi

دبی در اغلب اوقاتِ سال هوایی گرم دارد به همین دلیل همیشه طی کردن مسافت هایی طولانی با اتومبیل و تاکسی در این شهر کمی کسل کننده بوده است، حال تصور کنید ساکنان شهر باید در ترافیک های طولانی هم بمانند. برای رفع این مشکل با آغاز سال ۲۰۱۷ مسئولین این شهر اعلام کرده اند که به زودی در دبی وسیله ی نقلیه ی نوین و بی نظیری آغاز به کار خواهد کرد.

تاکسی های پرنده در واقع هواپیماهای تک سرنشین و کوچکی هستند که می توانند به سرعت و با بهترین امکانات رفاهی و کیفیت، متقاضیان را از این سو به آن سوی شهر منتقل کنند. گفته شده که این هواپیماها تنها به اندازه ی یک اتومبیل معمولی فضا برای پارک نیاز دارند.

این هواپیماهای بی نظیر را شرکتی چینی به نام اهانگ (Ehang) ساخته و نام محصولش را نیز اهانگ ۱۸۴ (Ehang 184) نامیده است. این شرکت دقیقا با توجه به نیاز راه و ترابریِ دبی شروع به ساخت این هواپیما کرده و خبر داده است که در ماه ژوئیه ی ۲۰۱۷۷ این تاکسی ها در دبی به پرواز در خواهند آمد و عمومی می شوند.

در حال حاضر بارها این تاکسی ها را در تپه های شنی دبی آزموده اند تا هیچ گونه خطر و مشکلی، سرنشینان این وسیله ی مدرن را تهدید نکند. بنیان گذار شرکت چینیِ سازنده ی تاکسی ها اهانگ هواژی (Ehang Huazhi)، در سال ۲۰۱۶ اختراعش را در نمایشگاه لاس وگاس در معرض دید عموم قرار داد و با استقبال زیادی هم رو به رو شد و دبی اولین شهری بود که برای استفاده از آن ها داوطلب شد.

وی در زمینه ی تاکسی های پرنده گفت:

۱۸۴ می تواند آغازی برای تحقق رویاهای کودکی باشد، زمانی که دنیای آینده را با وسایل نقلیه ی هوایی تصور می کردیم. مسافر می تواند بدون دغدغه در زمانی که افراد دیگر روی زمین و در خیابان ها گرفتار ترافیک هستند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، با استفاده از ۴ بازوی قدرتمند این وسیله از فراز دیگران عبور کند.

تاکسی پرنده دبی
تاکسی پرنده دبی

ویژگی های ظاهری تاکسی های پرنده

با این که یکبار در لاس وگاس از این هواپیمای بدون سرنشین رو نمایی شده است اما شاید در ظاهر و فناوری های آن تغییراتی ایجاد شود. بنابر اطلاعاتی که تا به حال منتشر شده، تاکسی های پرنده چهار بازوی محلم و چهار پره خواهند داشت اما ممکن است تعداد این بازو ها به ۷ یا ۸ عدد افزایش یابند.

آن ها نهایتا ۲۳ الی ۳۰ دقیقه و ۳۱ مایل (حدود ۴۹٫۸ کیلومتر) را می توانند پرواز کنند و پس از اتمام باتری ۲ ساعت زمان لازم خواهند داشت تا دوباره شارژ گردند. در حال حاضر این هواپیماها می توانند حدود ۱۰۰ کیلو بار را جا به جا نمایند. خوب است بدانید که این تاکسی های پرنده با سرعت 6 متر در ثانیه نیز می توانند به صورت عمودی به پرواز در آیند و با سرعت ۴ متر در ثانیه نیز فرود آیند.

از نظر ظاهری این تاکسی ها بسیار کوچک اند، ۳٫۹ متر طول و 1.6 متر عرض خواهند داشت. وزنشان هم اگر خالی باشند 250 کیلوگرم و با مسافر ۳۵۰ کیلوگرم خواهد بود. این وسیله می تواند تا ارتفاع حداکثر ۳۰۰۰ فوت (۹۱۴٫۴ متر) بالا رود. همچنین بدنه ای بسیار مقاوم دارد که این اختراع منحصر به فرد را در برابر تغییر دمای هوا، حرارت شدید و ارتعاشات مقاوم کرده است.

بدون شک با اجرایی شدن طرح تاکسی های تک سرنشین پرنده در دبی، تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل دنیا پیش خواهد آمد. تاکسی های پرنده در ماه آوریل (فروردین) سال ۲۰۱۷ در اجلاس سران دبی نیز به نمایش در آمدند و با استقبال زیادی مواجه شدند. مسئولین قول دادند که با آغاز فصل تابستان این پروژه به صورت عمومی اجرا شود.

 

سایر اخبار


شیائومی در این نسخه از MIUI امکانات زیادی را همراه سیستم عاملش کرده و البته مواردی مثل جستجوی هوشمند تصاویر تنها به کاربران چینی اختصاص یافته است! نکته ای که در نگاه اول و بررسی اجمالی می توان به آن دست یافت اینکه رویکرد این کمپانی چینی پس از سالها ارائه نسخه های دلخواه شده اندروید اکنون بیشتر به اندروید خالص متمایل شده است!
تبه بندی در سایت الکسا وابسته به بازدید دیگر سایت ها نیز می باشد و افزایش تعداد بازدید به تنهایی نمیتواند ضامن بهبود رتبه شما باشد. ممکن است در یک روز یا بازه زمانی خاص بازدید شما افزایش چشمگیری داشته باشد ولی این امر به دلیل استفاده بیشتر کاربران در آن زمان از اینترنت باشد. به این معنی که رقبای شما نیز بازدید بیشتری به همان نسبت خواهند داشت. به همین دلیل حتی ممکن است رتبه شما در سایت الکسا بدتر از روزهای قبل شود.
دستیار صوتی الکسا با ویژگی Flash Briefings هر روز سرفصل خبرهای مهم را برای کاربران خود بازگو می‌کند. حال این دستیار صوتی خبرهای مربوط به موسیقی و موزیسین‌های مورد علاقه کاربران را نیز پوشش می‌دهد.
مرکز ماهر با معرفی نرم‌افزار جدید طراحی شده توسط Cymmetria که MazeHunter نامگذاری شده است، اعلام کرد:این نرم افزار امکان مقابله بیشتر با هکرهایی را که به شبکه نفوذ کرده و کنترل دستگاهها را در دست می گیرند فراهم کرده است. این موسسه آن را هک قانونی (legal hackback) می‌داند و در کنار ابزار تولید شده یک چارچوب را به سازمان‌ها پیشنهاد می‌کند که تعیین می‌کند چه عکس العملهای قانونی را می توانند در برابر مهاجمان شبکه خود داشته باشند و هر کدام چه ریسکی را تحمیل خواهد کرد. ایده طراحی این ابزار از درخواست‌های دو شرکت بزرگ (که یکی جزء ۵۰۰ شرکت برتر ارتباطات و دیگری از سرویس‌دهنده‌های بزرگ مالی است) مبنی بر تمایل این شرکتها به هک مهاجمینی که قصد نفوذ به شبکه آنها را داشته اند نشات گرفته است. هدف آنان نفوذ به هکرها و سرقت ابزارهای بکار گرفته شده توسط آنان به منظور مقابله فعال است.
بیشتر کشورها همکاری‌های بین‌المللی را برای حفاظت آنلاین کودکان ضروری می‌دانند. همکاری بین‌المللی در سطح عملیاتی فراتر از به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها است و بین این کشورها پیشنهادهای امیدوارکننده‌ای مطرح می‌شود که می‌تواند به عنوان مدل از آن استفاده کرد. سازمان‌های مختلف بین‌المللی درگیر گفت‌وگوهایی در مورد حفاظت آنلاین از کودکان هستند و پیشنهادهایی را مطرح می‌کنند که می‌توان از آنها برای حفاظت از کودکان در برابر محتوای زیان‌آور و مهارت‌های سواد رسانه‌ای استفاده کرد.
سال گذشته اینتل به‌صورت رسمی اعلام کرد که با شرکت ARM وارد مذاکره شده تا تراشه‌هایی مبتنی بر تکنولوژی لیتوگرافی این شرکت بسازد. پس از گذشت یک سال از این همکاری مشترک، اولین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل که با لیتوگرافی ARM ساخته شده است ماه دیگر روانه بازار می‌شود.
باتوجه به توسعه روزافزون فناوری‌های مرتبط با استفاده از انرژی‌های پاک، به احتمال فراوان در آینده بخش قابل‌توجهی از انرژی منازل و ادارات از طریق منابع انرژی تجدیدپذیری همچون خورشید تامین خواهد شد. در حال حاضر، چندین مدل پنل خورشیدی طراحی و تولید شده که البته استفاده از آن‌ها برای تمامی ‌افراد امکان‌پذیر نیست و از این‌رو، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد اعمال تغییراتی در طراحی و محل قرارگیری این پنل‌ها خواهیم بود.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر