5 اقدامی که بعد از خرید یک آیفون جدید باید انجام دهید

 

 پس از آنکه آیفون خود را در دست گرفتید، قطعا نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌هایی چون iTunes و App store و هزاران اپلیکیشن دیگر را حس خواهید کرد. ساخت Apple ID هزینه‌ای ندارد اما با ساخت آن، به موسیقی، فیلم و موارد دیگری دسترسی خواهید داشت. iTunes, iMessage و iCloud هم از دیگر اپلیکیشن‌های مهم اپل هستند. برای ساخت حساب اپل می‌توانید از App Store استفاده کنید.

مرحله فعال سازی

واضح است که نخستین قدم، فعال سازی گوشی است. پس از فعال کردن می‌توانید از آیفون خود استفاده کنید. طی کردن مرحله مقدماتی به شما اجازه می‌دهد از اپلیکیشن‌هایی چون Face Time، Find my iPhone و iMessage استفاده کنید.

پیکربندی iCloud را به پایان برسانید

هنگامی که از iCloud بهره بگیرید، استفاده از آیفون به مراتب راحت‌تر خواهد شد. iCloud ویژگی‌های فراوانی را در اختیار شما می‌گذارد از جمله بک آپ گرفتن از اطلاعات. حتی اگر چیزی را از قبل خریداری کرده‌اید و از حافظه گوشی‌تان پاک شده، از طریق iCloud بدون پرداخت هزینه مجدد می‌توانید آن را  دانلود کنید.

تنظیم کردن Find my iPhone را فراموش نکنید

این یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های iCloud این است که با استفاده از GPS داخلی آیفون، به شما اجازه می‌دهد تا هر نقطه‌ای را در مپ، مشخص کنید.  این کار وقتی که گوشی خود را گم کرده‌اید و یا از شما دزیده شده کارایی خود را نشان می‌دهد. می‌توانید حرکت گوشی خود را هر زمان و مکانی مشاهده کنید.

تاچ آیدی و اسکنر اثرانگشت آیفون

تاچ آیدی در کلید هوم آیفون قرار دارد، یکی دیگر از ابزاری است که از طریق آن می‌توانید امنیت گوشی خود را تضمین کنید. در گذشته از این تاچ آیدی تنها برای باز کردن قفل صفحه و خرید از اپ استور استفاده می‌شد اما اکنون تاچ آیدی می‌تواند در هر اپلیکیشنی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین هر اپلیکیشنی که می‌تواند قفل گذاری شده و اطلاعات در خود ذخیره کند، قابلیت استفاده از تاچ آیدی را دارد.

به هر حال اگر یک آیفون جدید خریداری کردید، بهتر است اقدامات اولیه را انجام دهید و از ویژگی‌های جذاب آیفون لذت ببرید.



سایر اخبار


شیائومی در این نسخه از MIUI امکانات زیادی را همراه سیستم عاملش کرده و البته مواردی مثل جستجوی هوشمند تصاویر تنها به کاربران چینی اختصاص یافته است! نکته ای که در نگاه اول و بررسی اجمالی می توان به آن دست یافت اینکه رویکرد این کمپانی چینی پس از سالها ارائه نسخه های دلخواه شده اندروید اکنون بیشتر به اندروید خالص متمایل شده است!
تبه بندی در سایت الکسا وابسته به بازدید دیگر سایت ها نیز می باشد و افزایش تعداد بازدید به تنهایی نمیتواند ضامن بهبود رتبه شما باشد. ممکن است در یک روز یا بازه زمانی خاص بازدید شما افزایش چشمگیری داشته باشد ولی این امر به دلیل استفاده بیشتر کاربران در آن زمان از اینترنت باشد. به این معنی که رقبای شما نیز بازدید بیشتری به همان نسبت خواهند داشت. به همین دلیل حتی ممکن است رتبه شما در سایت الکسا بدتر از روزهای قبل شود.
دستیار صوتی الکسا با ویژگی Flash Briefings هر روز سرفصل خبرهای مهم را برای کاربران خود بازگو می‌کند. حال این دستیار صوتی خبرهای مربوط به موسیقی و موزیسین‌های مورد علاقه کاربران را نیز پوشش می‌دهد.
مرکز ماهر با معرفی نرم‌افزار جدید طراحی شده توسط Cymmetria که MazeHunter نامگذاری شده است، اعلام کرد:این نرم افزار امکان مقابله بیشتر با هکرهایی را که به شبکه نفوذ کرده و کنترل دستگاهها را در دست می گیرند فراهم کرده است. این موسسه آن را هک قانونی (legal hackback) می‌داند و در کنار ابزار تولید شده یک چارچوب را به سازمان‌ها پیشنهاد می‌کند که تعیین می‌کند چه عکس العملهای قانونی را می توانند در برابر مهاجمان شبکه خود داشته باشند و هر کدام چه ریسکی را تحمیل خواهد کرد. ایده طراحی این ابزار از درخواست‌های دو شرکت بزرگ (که یکی جزء ۵۰۰ شرکت برتر ارتباطات و دیگری از سرویس‌دهنده‌های بزرگ مالی است) مبنی بر تمایل این شرکتها به هک مهاجمینی که قصد نفوذ به شبکه آنها را داشته اند نشات گرفته است. هدف آنان نفوذ به هکرها و سرقت ابزارهای بکار گرفته شده توسط آنان به منظور مقابله فعال است.
بیشتر کشورها همکاری‌های بین‌المللی را برای حفاظت آنلاین کودکان ضروری می‌دانند. همکاری بین‌المللی در سطح عملیاتی فراتر از به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها است و بین این کشورها پیشنهادهای امیدوارکننده‌ای مطرح می‌شود که می‌تواند به عنوان مدل از آن استفاده کرد. سازمان‌های مختلف بین‌المللی درگیر گفت‌وگوهایی در مورد حفاظت آنلاین از کودکان هستند و پیشنهادهایی را مطرح می‌کنند که می‌توان از آنها برای حفاظت از کودکان در برابر محتوای زیان‌آور و مهارت‌های سواد رسانه‌ای استفاده کرد.
سال گذشته اینتل به‌صورت رسمی اعلام کرد که با شرکت ARM وارد مذاکره شده تا تراشه‌هایی مبتنی بر تکنولوژی لیتوگرافی این شرکت بسازد. پس از گذشت یک سال از این همکاری مشترک، اولین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل که با لیتوگرافی ARM ساخته شده است ماه دیگر روانه بازار می‌شود.
باتوجه به توسعه روزافزون فناوری‌های مرتبط با استفاده از انرژی‌های پاک، به احتمال فراوان در آینده بخش قابل‌توجهی از انرژی منازل و ادارات از طریق منابع انرژی تجدیدپذیری همچون خورشید تامین خواهد شد. در حال حاضر، چندین مدل پنل خورشیدی طراحی و تولید شده که البته استفاده از آن‌ها برای تمامی ‌افراد امکان‌پذیر نیست و از این‌رو، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد اعمال تغییراتی در طراحی و محل قرارگیری این پنل‌ها خواهیم بود.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر