درمان افراد معلول

راه رفتن دوباره معلولان به کمک ربات‌های پوشیدنی امکان‌پذیر است. این ربات‌های پوشیدنی به بیماران سکته مغزی، افراد مبتلا به ام اس، ضایعه نخاعی و افراد مسن که نیاز به کمک دارند، کمک می‌کند تا دوباره راه بروند. بازگرداندن توانایی راه رفتن به افراد کم توان و ناتوان بیش از هر چیز بر روحیه، اعتماد به نفس و امید آنها اثر قابل توجهی دارد. افزون بر این امکان ایستادن، نشستن و راه رفتن کاربران به آنان استقلال بیشتری در زندگی می‌دهد. همچنین تحرک بیشتر موجب بهبود وضعیت فیزیکی از جمله بهبود گردش خون، تنظیم فشار خون، بهبود تنفس، جلوگیری از مشکلات گوارشی و کلیوی، زخم بستر، دردهای مزمن و تضعیف ماهیچه ها می‌شود.

راه رفتن معلولان به کمک اسکلت‌های بیرونی

اسکلت بیرونی به افراد با معلولیت پایین‌تنه اجازه می‌دهد، بایستند، بچرخند و به کمک حرکت زانوها و مفصل ران فراهم شده توسط دستگاه راه بروند. این دستگاه از یک کوله پشتی و دو بخش ساق پا تشکیل شده است که بیرون هر پا تا پایین ادامه می‌یابد و توسط بندهایی در ران‌ها، زیر زانو و روی پاها بسته می‌شود. یک کوله‌پشتی شامل باتری‌ها توان مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند.

راه رفتن به کمک رابط‌های مغز و رایانه

با ایجاد تعامل بین مغز و اسکلت بیرونی می‌توان تحولی عظیم در زندگی روزمره بیماران سکته مغزی ایجاد کرد. برای این کار باید قصد حرکتی فرد بیمار در مغز شناسایی و اطلاعات مستقیماً به دستگاه رباتیک ارسال شود. این لباس نیت بیمار را با کلاه‌های نوار مغزی (EEG) خوانده و مطابق با آن حرکت می‌کند. این فناوری می‌تواند به خوبی عصبهای آسیب دیده را دور بزند و مهمتر از همه آنکه این کار را بدون نیاز به روش‌های تهاجمی مانند جراحی و تنها با کمک سیگنال‌های الکتریکی مغز و الکترودهای معمولی چسبیدنی انجام دهد. استفاده از این فناوری در درمان فلج نخاعی است و این فناوری پتانسیل زیادی برای اثربخشی بیشتر از آنچه تاکنون به دست آمده را دارد.

راه رفتن به کمک تحریک ماهیچه‌ها

توانبخشی بوسیله تحریک الکتریکی عضله (EMS) و تحریک عملکردی الکتریکی (FES) یک زمینه در حال توسعه است که شروع به ادغام با توسعه اسکلت بیرونی کرده است. در تحریک الکتریکی عضله، یک میدان الکتریکی کوچک به همه گروه‌های عضلانی اعمال و موجب انقباض آنها می‌شود. ولتاژ را می‌توان به زیر یا روی پوست و به عضلات یا رشته‌های عصبی عضلات اعمال کرد. رایج‌ترین روش، استفاده از پد نرم بر روی پوست است. تحریک عملکردی الکتریکی (FES) با استفاده از پالس‌های الکتریکی، عضلات فلج (عضلاتی که دیگر تحت کنترل سیستم عصبی نیستند) را فعال می‌کند. FES یک کاندیدای فناوری خوب برای استفاده در ارتباط با اسکلت بیرونی پزشکی و درمان آسیب نخاعی (SCI) است. از تحریک الکتریکی عضلات می‌توان به کرات برای تمرین گروه‌های عضلانی و کمک به شکل‌پذیری مغز (سیم‌کشی مجدد مسیرهای مغزی آسیب دیده به دلیل مصدومیت مانند سکته مغزی) بهره برد. فناوری در حال پیشرفت است و یکپارچه شدن آن با توانبخشی اسکلت بیرونی در آینده اجتناب ناپذیر است. صنعت اسکلت بیرونی مجبور خواهد بود نگاهش را روی پیشرفت توانبخشی با تحریک الکتریکی نگه دارد.

سایر اخبار


آزمایش‎‌های پزشکی همواره دلهره‌آور و ترسناک بوده‌اند چراکه نتیجه آن مشخص نیست و همان‌قدر که ممکن است خبرهای خوبی را به ما بدهند، به همان اندازه نیز ممکن بوده نتایج این آزمایش‌ها حامل خبرهای بدی باشند. درواقع، بخش قابل‌توجهی از این ترس و دلهره از مشخص نبودن نتیجه و به دنبال آن، انتظار چند روزه برای دریافت نتایج نشات می‌گیرد و همین مسئله، ممکن است بسیار آزاردهنده باشد.
آیفون X از روز یکشنبه هفته آینده به بازارهای جهانی وارد می‌شود و افرادی که به ثبت سفارش برای واردات رسمی این کالا پرداخته‌اند تاکنون این کالا را وارد نکرده‌اند.
امروزه دل کندن از تلفن‌های هوشمند کار بسیار دشواری است و برخی نمی‌توانند حتی لحظه‌ای از موبایل خود دور بمانند. حال کاربران می‌توانند با استفاده از یک لامپ جادویی تلفن همراه را برای مدتی از خود دور کنند.
همه ما روزانه وقت زیادی را از طریق مرورگر گوشی خود به گشت و گذار در سایت های مختلف اختصاص میدهیم. مرورگر پیش فرض بر روی بیشتر گوشی های اندرویدی مرورگر Chrome بوده و این مورد برای افرادی که از سرویس های گوگل همچون Google Drive استفاده میکنند انتخاب مناسبی است. با این حال ممکن است شما خواهان خصوصیات بیشتری باشید که در مرورگر کروم در دسترس نباشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به سایر مرورگرهایی که میتوانند به عنوان جایگزین کروم مورد استفاده قرار بگیرند بپردازیم.
این فناوری، فناوری خوبی نیست. بان نت ها می توانند به عنوان بدافزارهایی به کار گرفته شوند که کنترل وبکم ها، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت را در دست می گیرند و با این کار باعث ایجاد اختلال در اینترنت می شوند. بات نت ها با استفاده از یک نرم افزار می توانند باعث اختلال بیشتر و بیشتر در شبکه اینترنت شوند و توقف فعالیت آن ها هم کار دشواری است
در یک آزمایش یک میمون که پای چپش دچار مشکل شده بود و توان حرکت نداشت، به وسیله دستگاه های الکترونیکی که توسط انسان ساخته شده بود، درمان شد و توان حرکتی خود را پیدا کرد. اساسا این دستگاه های الکترونیکی سیستم عصبی را پای پس می کنند و آسیب وارد شده به آن را برطرف می کنند؛ بنابراین امید به درمان افراد معلول در آینده تقویت خواهد شد.
نمی توان توضیح ساده ای در مورد کامپیوترهای کوانتومی ارائه داد؛ فقط می توان گفت در این کامپیوترها از ذرات کوانتوم استفاده شده است و برخی از محاسبات واقعاً پیچیده را می توانند بسیار سریع تر از کامپیوترهای قدیمی انجام دهند. محاسبات کوانتومی یک فناوری نوظهوردر حوزه محاسبات و کامپیوتر است که هدف آن یافتن راه حل های سریع تر برای مسائلی است که در حال حاضر توسط ابر رایانه ها حل می شوند. به صورت نظری، رایانه های کوانتومی می توانند برای شکستن رمزنگاری آر اس ای، که معمولا در سراسر اینترنت استفاده می شوند به کار روند. محاسبات کوانتومی توسط محققانی که در زمینه ی فیزیک کوانتوم و محاسبات فعالیت می کنند، به کار گرفته می شوند. در حال حاضر تنها شرکت آی بی ام رایانه های کوانتومی را به بازار عرضه کرده، اما این رایانه ها فقط برای کارهای تخصصی قابل استفاده هستند.
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر