نکاتی برای درمان سریع سوختگی درجه یک

سوختگی درجه یک ممکن است موجب ورم خفیف، احساس درد و قرمزی در ناحیه آسیب دیده شود.

به گفته کارشناسان اگرچه سوختگی درجه یک نسبت به انواع سوختگی‌ شدید، جدی نیست اما می‌تواند تا حدودی آزار دهنده باشد و درصورتیکه به درستی درمان نشود اثر زخم باقی می‌ماند.

به گزارش سایت هلث دی نیوز، توجه به نکات ساده زیر می‌تواند به درمان موثرتر سوختگی درجه یک کمک کند:

- بلافاصله محل زخم را با آب سرد شستشو داده یا کمپرس آب سرد را در محل سوختگی قرار دهید. این کار را حدود ۱۰ دقیقه یا تا زمان تسکین درد ادامه دهید.

- ژل پترولیوم با نام تجاری وازلین را دو تا سه بار در روز روی محل سوختگی قرار دهید.

-از گذاشتن خمیر دندان و کره روی زخم خودداری کنید زیرا موجب عفونت می‌شود.

- از آنتی بیوتیک‌های موضعی استفاده نکنید.

- محل زخم را با باند غیر چسبنده و استریل بپوشانید.

-درصورتیکه محل سوختگی تاول زد از ترکاندن آن خودداری کنید.

- می‌توان از داروهای مسکن همچون استامینوفن و ایبوپروفن برای کاهش درد و التهاب مصرف کرد.

- پس از بهبود سوختگی سعی کنید محل زخم کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرد.

سایر اخبار


مطالعات نشان می‌دهد کار طولانی مدت با تلفن هوشمند و تجهیزات الکترونیکی دستی احتمال ابتلا به سندرم تونل کارپال را افزایش می‌دهد.
سالاد شیرازی یکی از سالادهای خوشمزه و عالی است که به راحتی و در مدت زمان خیلی کوتاهی تهیه می گردد و در کنار اغلب غذاهای ایرانی سرو می گردد.
هدف بسیاری افراد از ورزش کردن سوزاندن چربی‌های بدن و کاهش وزن است. این سوال برای این افراد پیش می‌آید که چه ورزشی انجام دهند تا زودتر به نتیجه مطلوب برسند یا میزان ورزش کردن آن‌ها باید چقدر باشد.
برخی افراد برنامه پیاده‌روی روزانه خود را به 10 هزار گام محدود می کنند. اما پیاده‌روی به طور منظم در طول روز می تواند به ارتقا سلامت روانی و جسمی شما کمک کند.
زنجبیل به دلیل دارا بودن خواص ترموژنی به سوزاندن چربی ها کمک کرده و سموم را از بدن دفع می کند. در این مطلب خواص لاغری این ریشه درمانگر را مرور کرده و چند نوشیدنی موثر برای سوزاندن چربی های شکمی را معرفی می کنیم.
در فصول و اقلیم‌های گرم و در فواصل بین افطار تا سحر بخصوص افراد گرم مزاج، نیاز به خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی دارند که به بدنشان خنکی بخشد و یکی از بهترین آنها هندوانه است .
ختلال کندن پوست در ۴/۱ درصد جمعیت به چشم می خورد و زنان چند برابر بیشتر از مردان به این اختلال مبتلا هستند. شروع آن معمولا در دوره نوجوانی و همراه با آغاز بلوغ یا پس از آن...
برای ارسال نظر اولین نفر باشید.

ارسال نظر